Wednesday, April 22, 2009

Er islam truende?

Vårt Land skriver om Ghufoor Butt fra Independent Labour Party (ILP) som stiller til valg til Stortinget. "Han forstår ikke hvorfor noen nordmenn føler seg truet av islam."

At vi ikke har sex før ekteskap eller drikker alkohol er ikke noen trussel mot Norge. Muslimer elsker Norge, og mange har byttet sitt statsborgerskap for å bli norske. Vi er ingen trussel, sier Butt, som vil forby homofil praksis i Norge.

– Det bør heller ikke være lov for homofile å gifte seg, sier han til Dagbladet.no.


Eh - han forstår altså ikke hvorfor noen nordmenn føler seg truet av islam, samtidig som han vil forby noen nordmenn å ha sex og å gifte seg med den de elsker?

For å presisere: jeg føler meg ikke truet av islam. Jeg vet at det ikke er flertall i Norge for å undertrykke homofile, og jeg har ingen tro på at disse delene av de muslimske miljøene noen gang vil få flertall i Norge. Men hvis jeg først hadde hatt anlegg for fremmedfrykt, ville Ghufoor Butt gjort meg livredd...

No comments:

Post a Comment