Saturday, April 04, 2009

Feedback på bloggen

Det er alltid litt morsomt å få kommentarer i bloggen - eller å få omtale for bloggen annensteds. Ekstra morsomt er det når det ikke er bare "Anonymous" som kommenterer hele tida.

Det mest omfattende eksemplet på dette for min del er naturligvis den lange kommunikasjonen med Nina Karin Monsen om felles ekteskapslov. (Kort oppsummering: jeg var for, hun var mot.)

Et annet eksempel var når Bård Vegar Solhjell nevnte min blogg i sin blogg.

Nå i kveld har Peder Inge Furseth kommentert min kommentar om hans oljefondutspill (med forbehold om at det faktisk er ham, naturligvis).

Jeg kan også nevne at jeg har fått en epost fra SSB med kommentar til mitt innlegg om laksetrekninga i Alta. Jeg har også fått svar fra en VG-journalist på mitt innlegg om VG-journalistenes lønnsnivå. (Felles for disse er at jeg naturligvis ikke kan gjengi dem her uten tillatelse.)

Altså: selv om en blogg stort sett fungerer som skrivetrening og ofte kan fortone seg som mindre effektivt enn å sette opp en lapp i oppgangen hvis det er lesere man ønsker, så slumper det også til at noen leser det man skriver. Og det er gøy.

No comments:

Post a Comment