Monday, August 02, 2010

Ukas sjokolade: Original Salzburger Mozartkugel

IMG_9652

Spalta “Ukas sjokolade” har ligget nede noen uker (uten merkbar nedgang i sjokoladeforbruket). Men når jeg så passerer et konditori som påstår å ha de originale Mozartkulene, må jeg jo ta et hint. (Dette er altså ikke Mirabells Mozartkuler med pistasjnøtter i marsipanen.)

Dette er masse sjokolade/nougat med en liten stripe marsipan i midten. Mektige saker, fint når man trenger energi til videre sightseeing. Men neppe noe man spiser mange av om gangen. Nærmest som en Cuba, men mer kompakt, uten nøttene og sterkere – altså ikke helt som Cuba likevel... :-)


Konklusjon:

1 comment:

  1. Heisann,morsomm blogg med ukas sjokolade! Søkte nemlig på sommer favoritten min av året,PLOPP med salt lakris og havnet da her! Og her har jeg sittet å lest om alle sjokoladene som du har prøvd og ikke jeg,greit med en forklaring før man handler. Da mener jeg bortsett fra reklamen som surrer på tv.. selv har jeg to favoritter som ikke enda er utprøvd av deg: Mint krokant fra Marabou og draumur fra freyju island (melkesjokolade med salt lakris stang,litt mektig men veeeldig god! :)
    lykke til videre:),

    ReplyDelete