Friday, July 24, 2009

En bunke bøker eller et lesebrett?

På bildet ser du bunken med bøker som var i kofferten min etter en tre ukers tur i Asia. Til høyre ser du mitt nye lesebrett - Sony PRS-505. Det veier 260 gram.

IMG_4797

Foreløpig finnes ikke alle bøkene til venstre i bildet som ebøker, men det er nok ikke mange år (eller måneder?) før det aller meste som blir utgitt utgis også som ebøker. Da vil ihvertfall jeg få betydelig mindre problemer med å holde vekta på kofferten under 20 kilo...

Oppdatering: Mine dypeste beklagelser til Barack Obama. Hans "The Audicity of Hope" ble ikke med på bildet, siden den lå i håndbagasjen, ikke kofferten...

3 comments:

  1. Enn så lenge sier jeg ja, takk til en bunke med bøker fremfor lesebrettet(men jeg skjønner det er betydelig lettere å holde vekten på kofferten nede ;) ).

    ReplyDelete
  2. Martine12:50 PM

    Har man først fått sansen for e-bøker er det ingen vei tilbake :) For deg som er lærer kan jeg anbefale lærebøker i pdf-format - på www.bookboon.no kan du få mange ulike lærebøker GRATIS! aldri dumt.

    ReplyDelete
  3. Martine: takk for tips. Ikke all verdens utvalg, men kanskje det blir en forretningsmodell som vil slå an med tida?

    ReplyDelete