Sunday, January 08, 2006

Norske podcast

Har (endelig) blitt bitt av "podcast"-bølgen denne uka. Mens jeg har pleid å høre på musikk på t-banen (og lese The Economist) har jeg nå begynt å høre på "radio" isteden. Nærmere bestemt noen av NRKs podcasts (eller "podkast" som de kaller dem - hvilket vel skulle bli podkaster i flertall).

Her og nå er vel det jeg har hørt mest på - og det kjenner jeg jo fra tidligere. Det er bare det at det veldig sjelden har passet meg å høre på radio akkurat på den tida av døgnet. podkastadresse: http://podkast.nrk.no/program/her_og_naa.rss

Ellers er Verden på lørdag, Ut i verden og Språkteigen andre programmer jeg setter pris på. Og Dagsnytt atten - men det blir litt for likt Her og nå til at jeg hører på begge. Adressene til alle disse ligger hos nrk.

Av andre podkaster jeg har begynt å høre på er:
Kommisjonen (med Atle Antonsen og Johan Golden), From our own correspondent (fra BBC) og Go Digital (også fra BBC). Definitivt verdt å høre på.

Men hovedønsket må være å få "Hallo i uken" på podkast. Gjerne "20 spørsmål" også.

1 comment:

  1. Anonymous10:26 PM

    kanskje dette kan hjelpe til med å få igang 'Hallo i uken' som podcast: http://www.petitiononline.com/hallais/petition.html

    ReplyDelete