Saturday, March 19, 2011

Ukas iPad-app: Fifa 11

Jeg tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har brukt på å spille ulike typer fotballspill gjennom årene - alt fra Football Manager på ZX Spectrum til FIFA-spill på Playstation. Dermed er det ikke noe stort tap å legge ut 55 kroner på et spill til iPaden. Dermed kjøpte jeg Fifa 11.

For de som måtte tvile: naturligvis er det nok kraft i en iPad (og skjermen) til å gi en god spillopplevelse. Naturligvis gir håndkontrollene på dedikerte konsoller som Playstation flere muligheter, men "knappene" på iPaden er overlegne mange av de tastaturene jeg har spilt på gjennom årene.

Det viktigste med fotballspill er tross alt ikke at man kan gjenskape alt nøyaktig som på virkelige baner, men at det er vanskelig nok å vinne - men ikke for vanskelig. I skrivende stund har jeg bare spilt en drøy sesong, men ser at jeg allerede har funnet en kombinasjon av vanskelighetsgrad og kvalitet på laget som gjør at jeg kan glede meg over en seier, fordi det ikke skjer hver kamp...

Alt i alt: spillet konkurrerer ikke med Playstationspillene som koster ti ganger så mye, men gir mye moro på iPaden til en billig penge. Anbefales.

No comments:

Post a Comment