Monday, December 30, 2013

Musikalsk årsoppsummering 2013

Som vanlig bruker jeg gode gamle last.fm til å fortelle meg om hvor musikksmaken min har ført meg i 2013. Topp ti-lista når det gjelder artister er ikke så nyskapende:

1. deLillos 342
2. The Beatles 281
3. Tønes 230
4. Ole Paus 172
5. LidoLido 149
6. Tre Små Kinesere 131
7. Two Door Cinema Club 119
8. Paul McCartney 86
9. Jay Brannan 83
10. Hellbillies 75

Mest overraskende er det vel at jeg har hørt såpass mye på Two Door Cinema Club, som jeg har vært på konsert med en gang og aldri hørt om verken før eller sendere...

Låtlista er vel mer snodig:

1. Tønes – Jento Mi
2. Tønes – Eg går og Legge Meg
3. Gotye – Somebody That I Used to Know
3. Ole Paus – Lydia
5. LidoLido – Different
6. Two Door Cinema Club – Sun
7. Cat Stevens – Father And Son
7. Connie Francis – Do You Love Me Like You Kiss Me?
7. First Aid Kit – Emmylou
7. Carly Rae Jepsen – Call Me Maybe

Men jeg kan gå god for at alle sangene her er vel verdt å høre på. Mest sjokkerende er det kanskje at "The Fox" ikke er høyere enn på en delt 66. plass... Men da er ikke Youtube-visninger med...

Man hører jo nesten ikke på albumer mer. Men siden last.fm gir ei liste for det også: her er de albumene jeg har hørt mest på i 2013:

1. Sondre Lerche – Faces Down
1. Morten Harket – Wild Seed
3. Lisa Ekdahl – Lisa Ekdahl
4. Simon & Garfunkel – The Concert in Central Park
5. a-ha – Hunting High and Low
6. Hellbillies – CoolTur
7. Tre Små Kinesere – Kjærlighet På Tunga
8. Odd Nordstoga – Pilegrim
9. Tønes – Sån Av Salve
10. Alexander Rybak – No Boundaries

Så det så!

No comments:

Post a Comment