Wednesday, August 03, 2005

FrP? Ikke aktuelt!

Aftenpostens valgomat er en sak hvor du svarer på en rekke spørsmål om ditt politiske syn, og får vite hva du "bør" stemme til høsten. Her er mitt resultat:



Dette er litt pussig. Får man virkelig så høy score på FrP når man er mot lavere innvandring, mot å bruke mer oljepenger og mot lavere skatter? I så fall virker det som Aftenposten legger for liten vekt på hva som er partienes hjertesaker...

(For ordens skyld: i skrivende stund står det at "1 tilsvarer "helt enig", 3 "hverken eller", og 5 "helt uenig"." Kanskje formelen tar utgangspunkt i det helt motsatte?)

1 comment:

  1. Jeg tror du har rett i teorien din, for jeg fikk vite at jeg skulle stemme RV, noe jeg IKKE skal. Uansett var "undersøkelsen" for smal til å kunne si hvilket parti man burde stemme...

    ReplyDelete