Sunday, October 30, 2005

Exit brafilm.no

Jeg har vært medlem hos brafilm.no siden 16. juli. Nå har jeg meldt meg ut.

Jeg er godt fornøyd med servicen til brafilm.no. Jeg hadde tofilmspakka, hvilket kostet knapt 200 kroner i måneden. Opplegget fungerer slik at man får to DVDer - når man har sett en, sender man den inn og får en ny i posten. Det man naturligvis må ta i betrakning, er at det er en del postgang inne i bildet. Min erfaring er at brafilm.no sender filmene tilbake dagen etter at de mottar den. Altså: sender du en film på onsdag, så har de den på torsdag, de sender ut en ny på fredag og du får den på lørdag.

Problemet mitt var riktignok ikke postgangen, men at jeg rett og slett ikke har tid til å se filmer så ofte. Når "En langvarig forlovelse" og "Ben Hur" hadde ligget ved DVD-spilleren et par uker uten at jeg hadde rukket og se dem, trakk jeg den konklusjon at brafilm.no nok ikke var noe for meg akkurat nå...

Derfor: Jeg anbefaler brafilm.no dersom du faktisk konsekvent har tid til å se et par filmer i uka. Da blir prisen overkommelig - utvalget er bra.

Jeg anbefaler også brafilm.no dersom pengene ikke spiller så stor rolle, og du bare synes det er greit å til enhver tid ha liggende en film eller to som du har lyst til å se.

For min del vil jeg den nærmeste tida nøye meg med å se ferdig "Javel, statsminister" og "Sorte orm"-DVDene mine, og så vurdere å teste ut en av brafilm.nos konkurrenter når tida mi tilsier det...

1 comment:

  1. Anonymous6:47 PM

    Enig .. brafilm er en bra tjeneste, men dersom man ikke har tid så har man ikke tid.

    Alternativt kan man rippe DVD'ene man får, lagre dem på harddisken og sende dem tilbake uten å se dem ;-) Eller spare dem til siden.

    ReplyDelete