Monday, June 27, 2005

Europrideparaden

Gårsdagen var også dagen for Europrideparaden. Det var en nydelig dag (og ikke bare fordi jeg startet dagen med champagne og jordbær klokka 10.30). Paraden ble sett av massevis av mennesker - men ikke av meg, naturligvis, for jeg deltok i Skeive filmers "flåte". Men, takket være fantastiske oppfinnelser som kameraer, internett og så videre, har jeg klart å danne meg et lite inntrykk. Dette er min oppsummering:

1) Det var kjente folk der

Bildet av Sir Ian McKellen er fra gaysir. Jeg var så heldig å bli invitert på middag med Sir Ian dagen før, faktisk. Jeg ser fortsatt på det som en "date", selv om det var 28 andre gjester, og at han ikke (etter det jeg vet) på noe tidspunkt så meg...

Andre kjendiser var byrådsleder i Oslo, Erling Lae, og Nils-Jøran Riedl, nyansatt studentprest ved UiO. Og naturligvis var Kim Friele med - Norges homokampdronning.


(Bilde fra Dagbladet.)

2) Det var vakre mennesker der
(Kategoriene "vakre" og "kjente" kan naturligvis være overlappende...)

(Fra Dagbladet.)

3) Det var politifolk der

Politiet hadde fått tillatelse til å bruke uniformer i paraden, for å demonstrere at mangfold er satt pris på i politiet i Norge. Flott!

Og det var andre mennsker også... En flott feiring av mangfold! Jeg ser allerede fram til neste år...

(Dette innlegget er også en oversettelse fra min engelske blog.)

No comments:

Post a Comment