Wednesday, October 12, 2011

Ukas bilde: Den kinesiske muren

Kina 140 Ambisjonen om å poste bilde fra mine fotoalbumer hver uke har mildt sagt gått på en smell. Men jeg kan jo gi blaffen i regulariteten og isteden poste når det måtte passe meg. Og hvorfor ikke da et bilde av den kinesiske mur? Jeg kan være klysete nok til å påpeke at dette bildet er tatt første gang jeg var på den kinesiske mur, det var desember og faktisk ikke særlig mange turister - derfor var det fullt mulig å ta bilder av muren uten skrekkelige mengder mennesker. Men den utplasserte søppelkassen avslører jo at det er fra et turistområde likevel.

Jeg synes muren er fascinerende - måten den tøyer og bøyer seg etter landskapet gjør den mye mer dynamisk og stilig enn de fleste andre murer i verden. Samtidig er det jo trist å se det enorme arbeidet som er lagt ned for å holde mennesker unna hverandre.

No comments:

Post a Comment