Monday, October 24, 2011

Ukas bilde: På Mark Twains hjemtrakter

016

Ukas bilde denne uka er kanskje et ganske ordinært bilde av ei fontene og en fugl som flyr like over vannet. Når jeg ser bildet, derimot, settes jeg inn i en helt spesiell stemning. Bildet er tatt i New Orleans, jeg hadde nettopp tatt gamletrikken noen stasjoner vekk fra hotellet i sentrum, jeg hadde funnet meg en benk og jeg satt og leste Mark Twain. Tidligere på dagen hadde jeg sikkert sett på hjuldampere nede ved Mississippi. Det føltes helt riktig å lese om Huck Finn og Tom Sawyer igjen, og det føltes helt riktig å gjøre det der. I en liten pause fra lesingen tok jeg dette bildet. Etterpå gikk jeg til campusen på Tulane University og fikk meg et måltid mat.

Dette var for øvrig før jeg fikk meg digitalkameraet, og bildet her er scannet med en helt middels dårlig scanner. Skal se hva jeg får til hvis jeg får meg en bedre scanner etter hvert...

No comments:

Post a Comment