VG skriver om vinskribenten Robin Goldstein, som laget en nettside for en ikke-eksisterende restaurant, inkludert en vinliste bestående av dyre viner som Wine Spectator tidligere har slaktet. I et eksemplarisk tilfelle av manglende kildekritikk ga Wine Spectator restauranten prisen "Award of Excellence". At de ikke har vært på restauranten er jo relativt selvsagt, siden den ikke eksisterer, men de sier at de har prøvd å ringe den gjentatte ganger...
Mangt kan sies om norske restaurantanmeldere, men som oftest er de innom restaurantene de anmelder...
Pinlig, pinlig...
Saturday, August 23, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Dette er en klassisk inntjeningsmodell, som ikke er noe spesielt for vinbransjen. Det finnes mange 'awards' for forbrukerprodukter, og business generelt. De alle avhenger av at bedrifter betaler faar aa lov til aa bruke prisen i egen PR virksomhet.
ReplyDeleteDet er et rent kjoep av PR og sier ingenting om bedriften annet enn at de er desperate nok til aa kjoepe liksompriser.