Monday, August 27, 2007

Re: Til deg som er interessert i bolig og innredning

Til Bo Bedre, 4896 Grimstad

Jeg viser til skriftlig henvendelse som lå i min postkasse her i Hagelundveien i dag 27. august.

Brevet er adressert "Til deg som er interessert i bolig og innredning". Det må basere seg på en misforståelse. Det mest positive jeg kan si om den karakteristikken, er at dere umulig kan ha vært på visitt i leiligheten min. Da ville dere nemlig unektelig ha lagt merke til min særegne fusion-stil (eller: "ta imot alt som familie og venner vil kaste"-stilen).

Det er mulig at jeg kan ha ropt INTERIØR! av full hals, og at det er det dere har fått nyss om. I så fall må jeg avklare den misforståelsen: det dere har hørt, er bare at jeg synger med på Samvirkelagets refreng: "Å vær så snill å ikke snakk til meg om interiør, hvis jeg hører mer mas fra deg tror jeg jeg dør".

Jeg må innrømme at jeg likevel har smugåpnet henvendelsen fra dere. Det bekreftet min mistanke om at brevet var feilsendt. Hvis jeg skulle velge å møblere stua mi med kun fire "møbler", ville nemlig verken flygel eller sebraskinn vært på listen. Og dersom jeg hadde et kjøkken på 60 kvadratmeter, ville jeg ikke ha bekymret meg så mye for innredningen av det - jeg ville heller tenkt på hvordan jeg skulle klare å sove, arbeide, dusje og se på TV på de resterende 8 kvadratmeterne i leiligheten min.

Jeg kan imidlertid trøste dere med at papiret nok kommer til god bruk i neste generasjon - etter nok en runde med resirkulering.

Med vennlig hilsen
Bjørn

No comments:

Post a Comment