Wednesday, July 21, 2010

Oss i Wien

Jeg oppholder meg nå i Wien, hvor jeg deltar på en konferanse - intet ringere enn The European Summer University on the History and Epistemology of Mathematics.

Av en eller annen grunn er det en annen konferanse og andre konferansedeltakere som stjeler oppmerksomheten. Her er et klipp fra forsida på ei av Wiens gratisaviser i går:
IMG_8060
Clinton, Gates, Mette-Marit in Wien: "Slik beseirer vi AIDS"

Som nordmann blir jeg jo beæret over at Mette-Marit trekkes fram på linje med disse to gutta.

Jeg antar at de vurderte et liknende oppslag om konferansen jeg deltar på, men kom fram til at overskriften "Slik beriker vi matematikkundervisningen ved å utnytte matematikkens rike historie" ville kreve for mye plass...

Men jeg skal ikke klage. I kveld skal jeg glede borgermesteren i Wien med mitt nærvær, hvis jeg skal tolke invitasjonen til cocktailmottakelsen ordrett... Det er da noe.

IMG_8064

No comments:

Post a Comment