Saturday, September 29, 2007

Adeccoligaen runde 24

Jeg koste meg med ferie i Bergen og konferanse på Voss denne uka, så jeg er litt sent ute med å kommentere helgas resultater. Det ble nå uansett en høyst oppskriftsmessig seier til Ham-Kam over Løv-Ham, mens Molde slo Bodø/Glimt. Helt etter skjema, og perfekt for Ham-Kam med tanke på opprykk. (Litt mindre perfekt hvis målet er førstedivisjonsseier, naturligvis, men det er vel underordnet.)

I forhold til mitt skjema ser det slik ut:
Molde: 8 foran skjema (etter 24 kamper)
Ham-Kam: 5 foran skjema (etter 24 kamper)
Bodø/Glimt: 4 foran skjema (etter 24 kamper)

Neste serierunde er slik:
Bodø/Glimt - Bryne: 1 poeng til Bodø/Glimt etter mitt skjema. De har allerede spilt, og Bodø/Glimt vant.
Ham-Kam - Sogndal: 3 poeng til Ham-Kam på mitt skjema.
Tromsdalen - Molde: skjemaet tilsier Moldeseier.

Med Bodø/Glimts seier har de lagt press på Ham-Kam, men vi får tro Ham-Kam klarer Sogndalingene på Briskeby...

Ham-Kam har igjen Moss (4), Sparta (14), Hønefoss (12), Mandalskameratene (16) og Notodden (10) etter Sogndal.
Bodø/Glimt har igjen Raufoss (13), Løv-Ham (9), Sogndal (7), Moss (4) og Sparta (14).
Molde har igjen Haugesund (8), Notodden (10), Bryne (5), Raufoss (13) og Løv-Ham (9).

I parentes har jeg satt lagets nåværende tabellposisjon - men det er skummelt å se seg blind på den. Det kan fort være enklere å spille mot et lag som har sikret fornyet kontrakt enn et som ligger helt i nedrykksstriden, for eksempel...

Men for moro skyld: summen av Ham-Kams motstanderes tabellposisjon er 56, Bodø/Glimts er 47, Moldes er 45. Ham-Kams gjenstående motstandere er altså på papiret vesentlig enklere enn de andre topplagenes.

No comments:

Post a Comment