Thursday, June 24, 2010

Harmløs men morsom video om Ap-nominasjon

VG skriver i dag om denne videoen:



Når jeg ser videoen får jeg to reaksjoner:
1) jeg ler
2) jeg tenker over om dette virkelig er "en idiotisk måte å få fokus vekk fra folk og politikk på", slik Aps Torunn Kanutte Husvik mener.

Sånn i første omgang dominerer latteren, men jeg klarer jo etter hvert å komme over på punkt 2 også. Og jeg tror hun tar feil. Det er jo snarere tvert imot: folk som før ikke engang visste at det pågikk en nominasjonskamp hos Ap, blir oppmerksomme på den når de ser denne videoen.

Og så er den ganske elegant utført, da. Og sier ikke et vondt ord om noen av kandidatene.

2 comments:

  1. Harmløs? Ja. Morsom? Erm... en fyr som sitter i et studio fullt av alvorlig utseende mennesker og ler høylytt?

    Det er ihvertfall godt folk har ulik smak :P

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:58 PM

    Sett klippet uten tekst for mange år siden. Tror det var flamsk/nederlandsk og medisinske feilgrep - og han får latterkrampe pga. feil stemmebånd. Syntes den var kjempeartig første gang, forstod at programleders situasjon var vanskelig :)

    ReplyDelete