Monday, June 21, 2010

Ukas sjokolade: Kvikk Lunsj Melkesjokolade



Jeg har slitt med å forstå konseptet "Kvikk Lunsj-melkesjokolade" (eller, som det så fengende står på pakningen: "Freia Melkesjokolade med biter av Kvikk Lunsj kjeks og et dryss havsalt") Hva kan dette gi slags smakopplevelse som verken melkesjokoladen eller kvikklunsjen gir fra før?

Svaret er jo egentlig enkelt (det står jo på pakka): Salt. At det er godt med salt i sjokoladen forsto jeg vel ikke for alvor før Walters Mandler kom (hvilket minner meg om at jeg må blogge om den også). Det høres sært ut, men setter en spiss på som ikke er der uten.

Kvikk Lunsj-melkesjokoladen smaker mest av alt melkesjokolade, kjeksen gir en anelse KvikkLunsj-feel (men ikke særlig mye) og saltet gjør den hakket mer spennende. Alt i alt er det riktig så godt. Grensende til farlig godt, faktisk, ihvertfall hvis man (som meg) kjøper 200-grams pakker og har på kontoret, og hvor intensjonen egentlig er å spise noe sånt som en bit om dagen når sukkersuget melder seg utpå ettermiddagen...



Konklusjon:

4 comments:

  1. Jeg må bare spørre, hvor mange biter er det i en 200 grams sjokolade? Tyve? Er intensjonen å spise en bit om gangen? Hvor lang tid bruker du på en bit?

    Beklager hvis jeg utfordrere din private sfære.

    ReplyDelete
  2. Jeg tror det er noe sånt som 24 biter, skjønt jeg har ikke en uåpnet pakke her... :-)

    Poenget mitt var at jeg kjøper ikke 200grams plater med sjokolade for å spise opp med en gang (selv om det er fristende), men for å ha noe sukkerholdig i bakhånd når behovet melder seg.

    Men en bit går ganske fort, ja...

    Og du må ikke beklage - disse innleggene om "Ukas sjokolade" har fått relativt tynt med respons, så det er bare hyggelig det... :-)

    ReplyDelete
  3. Det er jo den beste sjokoladen av alle (nest etter melkerull)! Fortjener minst en 9'er ;)

    ReplyDelete
  4. Enig med Lisa, beste sjokoladen ever, så farlig at jeg må tvinge meg selv til ikke å kjøpe den, for hvis jeg gjør det så vet jeg at hele 200g-plata er borte før jeg får sukk for meg...

    ReplyDelete