Ut fra episoden "Fråtseri" er dette etisk meget interessant, og et program vi bør la oss utfordre av og ta seriøst. Jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å aksjonere mot programmet, og annonsørene er feige når de trekker seg.
Han viser med dette at det går an å forholde seg intellektuelt til de problemstillingene Schau belyser, og ikke reagere med sensur på alt som ser utfordrende ut, slik Norge IDAG gjør. Og han gir velfortjent refs til de annonsørene som hodeløst (i panikk?) har støttet Norge IDAGs boikott.
For øvrig: Norge IDAG har vært sparsomme med innblikk i hvem som har støttet dem de siste dagene. På hjemmesiden sin påstår de at 20 annonsører har trukket seg, men nevner spesielt Coca-Cola, som i mail til meg (og naturligvis til mange andre), presiserer at de ikke har endret annonseringsplanen sin.
Det kan derfor virke som at boikottaksjonen er i full oppløsning.
No comments:
Post a Comment