Sunday, November 11, 2007

- En seier for TV2 og for seerne

Aftenposten har i dag en leder om "De syv dødssyndene". Avslutningen er slik:

Spørsmålet er imidlertid hvorvidt merkevarer som Coca-Cola og Expert har mest å frykte ved å bli identifisert med religiøse pressgrupper eller med Kristopher Schau? I et sekularisert samfunn der fri tenkning er blant idealene, er det nærliggende å tro at sympatien i denne saken snarere ligger hos TV2 og Schau enn hos de religiøse pressgruppene.
Det er TV2 som til sist avgjør denne kampen. Så langt er det ingenting som tyder på at annonsørene har klart å presse serien av skjermen. Det er en seier for TV2 og for seerne.


Norge IDAG har nok sett denne saken som en test på om de kan nå fram med boikottaksjoner på samme måte som ytterliggående kristne i USA. Det kan de ikke. Det er en seier for det norske samfunnet.

No comments:

Post a Comment