Thursday, November 08, 2007

Boikott del 3

Oppdatering: fikk fraværsmail fra både adm.dir. i Disney Norge og informasjonssjef i Canal Digital, og begge var generøse nok til å oppgi sitt mobilnummer. Jeg tror jeg skal være vennligsinnet nok til å la være å plage dem med sms.

(Og Canal Digital er jeg jo god venn med - de er av dem som har understreket at de ikke vil blande seg inn i TV2s redaksjonelle frihet.)

Adm. dir. i reklamebyrået Try, Harald Strømme, kommer med en strålende klar kommentar i dagens Aftenposten:
"Jeg vil i utgangspunktet oppfordre alle annonsører til å tenke seg om to ganger før de spontant kaster seg ut i en boikott på oppfordring fra det marginale og fundamentalistiske kristen-Norge. En slik boikott kan slå kraftig tilbake. Jeg er slett ikke sikker på at merkevarer som Coca-Cola og Expert er bedre tjent med å bli identifisert med Finn Jarle Sæle enn med Kristopher Schau. Snarere tvert imot."

Hører dere, Coca-Cola, Disney, 1881, Maxbo og Expert? Er dere virkelig sikre på at dere vil identifiseres med Sæles homosyn, abortsyn og øvrige samfunnssyn?





No comments:

Post a Comment