Det er lenge siden forrige gode nyhet for boikotterne i Norge IDAG. De prøvde å få annonsørene for "De syv dødssyndene" til å trekke seg fra programmet, men få trakk seg. (Norge IDAG fortsetter å påstå at 20 annonsører har trukket seg, men trekker stadig fram Coca-Cola, Expert og Maxbo, hvorav ihvertfall Coca-Cola faktisk ikke har trukket seg).
Nå har Misjonsselskapet gått til det skritt å kjøpe annonseplass i forkant av programmet. "I stedet for å møte «De 7 dødssyndene» med boikott og endimensjonal kritikk, ønsker vi å ta temaet i programserien på alvor. Vi trenger å sette søkelyset på begreper som synd, skam og moral i en tid der behovet for å snakke sant om rett og galt blir sett på som en uting," skriver misjonsselskapet i en pressemelding, ifølge Dagbladet. (Advarsel: i denne artikkelen videreformidler journalist Maria Børja ukritisk Norge IDAGs påstander om hvor mange som har trukket seg.)
Det er flott at kristne organisasjoner kommer på banen for å diskutere, istedenfor å prøve å tie ihjel folk som tar opp uheldige forhold i samfunnet. Og det er samtidig den siste spikeren i kista for Norge IDAGs boikott.
Tuesday, November 20, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment