Til annonsører under "De syv dødssyndene"
Jeg viser til pågående kampanje fra ytterliggående kristent hold (igangsatt av avisa Norge IDAG). Kampanjen forsøker på religiøst grunnlag å påvirke TV2s redaksjonelle linje ved å angripe TV2s annonsører. I en slik situasjon er det viktig at annonsørene ikke lar seg presse, og at de viser til at det - opplagt - er TV2 som har redaktøransvaret for sin kanal.
Som det også framgår i debattforum i nettavisene, er det mange som er opprørt over at noen annonsører tydeligvis lar seg presse, og kommer med "beklagelsesliknende" utsagn til Norge IDAG. Det er rimelig å tro at det er flere nordmenn som vil støtte ytringsfriheten i denne saken enn det er tilhengere av sensurlinjen til Norge IDAG. Dermed er det nok, økonomisk sett, korttenkt å la seg presse.
Min oppfordring er å holde fast på den redaksjonelle frihet. (Dersom annonsørene blir presset til å ta stilling til hvert enkelt program som sendes, får vi en uholdbar situasjon.)
Med vennlig hilsen
Bjørn Smestad
http://bjornnorsk.blogspot.com/2007/11/boikott-expert-maxbo-og-1881.html
Jeg skal oppdatere med svar som kommer etter hvert...
No comments:
Post a Comment