Tuesday, March 02, 2010

Ralph Macchio før og nå



For lenge, lenge siden (så lenge siden at jeg nettopp var blitt tenåring) så jeg begeistret tenåringsfilmen "Karate Kid", med Ralph Macchio som underdogen Daniel som kommer til et nytt sted og ikke passer inn - og som må kjempe for å få respekt. På sett og vis "Rotløs ungdom" med bilrace erstattet med karate, bortsett fra at folka bak "Karate Kid" hadde næringsvett nok til å la det være åpning for en oppfølger og en oppfølger til... Det var en fabelaktig film å se for en lett påvirkelig guttepjokk.

Knapt 25 år senere ser jeg Ugly Betty, og oppdager ikke før jeg leser det på nettet et sted at karate-Daniel er blitt lokalpolitiker og egler seg inn på Bettys søster Hilda. I kveldens episode slo Hilda opp med ham (eller han med henne). Og sorry, Ralph, jeg er ikke hemmelig forelsket i deg lenger jeg heller...

No comments:

Post a Comment