Monday, March 01, 2010

Ukas sjokolade: Lindt Swiss Premium Chocolate Dark



Å finne billigste flyreise er ofte en utfordring, og det er som oftest mange variable å ta hensyn til. Jeg kan derfor sjelden legge inn så mange ekstra preferanser, for eksempel hvilke flyplasser jeg skal mellomlande på. Men jeg blir alltid litt glad hvis jeg skal fly Finnair via Helsinki, for da vet jeg at jeg Salmiakki lakrispastiller fra Halva. De er knakende gode - og det hjelper sikkert også på at det ofte går et år eller to mellom hver gang jeg smaker dem.

Men mellomlander jeg på en helt annen flyplass hender det jeg trøster meg med å kjøpe plater med mørk sjokolade fra Lindt. De store 370-gramsplatene varer lenge og er svært gode. (Og igjen - de varer naturligvis ekstra lenge fordi jeg bare får kjøpt dem når jeg er på utenlandstur og de derfor må spares på.)

Disse platene har en deilig rund smak, litt søt og samtidig mørk, og har den tilleggsfordelen at hvis du dypper dem i kaffen, så blir de gode og myke uten å smelte.

Konklusjon:


(Jeg har tenkt litt over om denne spalten "Ukas sjokolade" får meg til å virke enda et hakk mer sær og eksentrisk enn resten av bloggen allerede gjør. Men livet er for kort til å bruke for mye tid på slike bekymringer...)

No comments:

Post a Comment