Sunday, April 04, 2010

Beste podkaster

Her er igjen en liste over podkaster jeg ikke vil gå glipp av en eneste episode av. Dette er altså de podkastene som jeg stort sett hører på innen et par dager etter at jeg laster dem ned...

(Jeg har ikke lagt inn lenker her, siden det enkleste uansett gjerne er å skrive inn navnet i ditt favoritt podkastnedlastningsprogram, for eksempel iTunes.)

1. Misjonen med Antonsen og Golden (P4)
Rasende festlig småpludring om småaktuelt dette og hint.

2. Friday Night Comedy (BBC Radio 4)
Et par ulike underholdningsformater som skifter på, men uansett morsomt, selv om det kretser rundt britiske hendelser.

3. 20 spørsmål (NRK)
Alltid morsomt og tidløst. Knut Borge leder deltakerne gjennom halsbrekkende jakt på løsningsordet - gjerne før det er stilt 30-40 spørsmål.

4. Hallo i uken (NRK)
Har ikke tapt seg nevneverdig selv om store deler av staben ble byttet ut i sommer.

5. It's All Politics (NPR)
Amerikansk politikk dissekeres av to festlige karer. Riktignok morsomst å følge med på når det skjer ting i amerikansk politikk som selv jeg er brukbart inne i - som presidentvalg eller helsereformer...

6. Østlandssendingens fredagspanel (som del av Østlandssendingens podkast) (NRK1)
Her sitter folk som Trygve Hegnar og Kristin Clemet og diskuterer uka som har gått. Veldig hørbart.

7. Sunday Puzzle (NPR)
Et spørreprogram med lange tradisjoner på NPR.

8. Best of YouTube
De beste videoene fra YouTube. Jeg som ikke bruker mye tid på å rote rundt på YouTube finner mye morsomt her.

No comments:

Post a Comment