Sunday, April 18, 2010

IIIIK - homser på stranda

Blikk har i dag et morsomt tilbakeblikk på en 14 år gammel sak. Lokalavisa Tønsberg slo opp at det fantes homofile på naturiststranda Karlsvika.

Ifølge parksjefen klager ikke folk på oppførselen til homsene på stranda.

– Det vi får klager på er rett og slett at de oppholder seg der, sier Halle, som forteller at en god del tidligere brukere ikke liker seg på stranda fordi det er homofile der.

Ja, verden går framover. Folk har begynt å venne seg til at det finnes homofile i verden, har de ikke?

Nåvel. I 2009 kom en holdningsundersøkelse som jeg omtalte under tittelen Grøss. Jeg siterer fra innlegget mitt da:

I en ny holdningsundersøkelse basert på et representativt utvalg av den norske befolkning, sier 29 % av menn seg enig i at "Når jeg tenker på homofile menn, grøsser jeg." 15 % av menn er enig i at "Det ville vært ubehagelig å sitte ved siden av en mann på bussen som jeg visste var homofil".

Her ser vi tydelig at skolen - og resten av samfunnet - har sviktet i å gi disse menneskene hjelp til å få et sunt syn på homofili. Det må jo være ubehagelig å grøsse sånn?

Jeg har håp om at grøssingen kan kureres, men ser at det tar tid...

No comments:

Post a Comment