Wednesday, April 21, 2010

Ukas bilde: Jobbintervju i shorts og t-skjorte

Ukas bilde er fra Moorea. Bildet er ikke så mye å skryte av, men det ligger en historie bak.

I 2003 var jeg på en tre måneders jorda rundt-reise. Fra Johannesburg sendte jeg en jobbsøknad pr epost til Høgskolen i Oslo - det er nok første gang jeg har søkt en jobb helt uten bruk av æ, ø og å. Da jeg var kommet til Moorea ble jeg innkalt til intervju. Jeg forklarte at jeg hadde litt problemer med å komme til Oslo, så vi avtalte å gjøre intervjuet pr telefon. Klokka 12 midt på dagen - hvilket ville si klokka 12 om natta på Moorea.

Jeg møtte opp til intervjuet iført t-skjorte, shorts og sandaler. Det var øsende regnvær, men jeg klarte å oppfatte hva som ble sagt til tross for lyden av regnet mot metallet i boksen. Og jeg må ha svart ok, for den jobben fikk jeg og jeg har den enda.

Og den telefonkiosken har dermed en spesiell plass i livet mitt...

Scan10121

No comments:

Post a Comment