Thursday, February 26, 2009

Overveldet av 3D-kart

Sikkert gammelt nytt, men 3D-funksjonen på Sesams kartsøk er virkelig imponerende bra!

Jeg skal holde kurs for lærere i dag, på Lillestrøm, og jeg er ikke kjent i Lillestrøm og har aldri vært på den skolen hvor kurset skal holdes. Naturligvis skal jeg være tidlig ute så jeg er sikker på å finne fram, og naturligvis har jeg kikket på kartet for å vite hvor jeg skal gå når jeg kommer til bussterminalen. Men etter å ha sett på 3D-bildene, føler jeg meg mye tryggere - jeg har ruslet opp gata hvor jeg faktisk skal gå, og har sjekket at der det ser uframkommelig ut på kartet er det faktisk en gangvei...

Hva disse 3D-kartene vil gjøre med reiseopplevelsene når vi kan ha gjort unna den første spaserturen i Firenzes gater på vår egen PC før vi dro hjemmefra, skal jeg ikke spekulere i. Men ihvertfall er det et funn for å bli sikker på veien...

No comments:

Post a Comment