Sunday, March 15, 2009

Jeg er "fysisk aktiv"!

En artikkel i VG gir meg en unnskyldning til å kalle meg "fysisk aktiv". Den gir følgende oversikt over ulike grupper menneskers gå-vaner:
- Jegere og samlere i steinalderen: Ca 25 000 skritt per dag.
- Fysisk aktive moderne mennesker: Ca 10 000 skritt per dag.
- Inaktive moderne mennesker: Ca 1000-2500 skritt per dag.

Igjen ser jeg hvor gunstig det er å bo der jeg bor - bare med å gå hjemmefra til t-banen (6 min) og fra t-banen til jobben (10 min) og samme vei tilbake, har jeg gått mer enn "inaktive moderne mennesker" går på hele dagen. De fleste dagene kommer jeg opp i 10.000 skritt - jeg skal jo ikke alltid rett på t-banen. (Og siden jeg nettopp har begynt å svømme en gang i uka og trene styrke en gang i uka, blir dette helt ok...)

Jeg - fysisk aktiv? Artig tanke.

3 comments: