Wednesday, December 31, 2008

Land (11-15)

I serien med mimring om land jeg har vært i, har jeg kommet til land nr. 11-15. (Les starten.)

11. Italia - 14 dager
125_2507_r1
122_2236
Ei uke i Roma og ei i Firenze er jo bare en latterlig liten smakebit på hva landet har å by på. Deilig, deilig, deilig.

12. Hellas - 14 dager
45A
09
Ei uke i Athen og ei uke på Lesbos. Konferansen på Lesbos vil alltid bli stående som helt spesiell. Seks- eller åttemannsrom, rødvin til lunsj og lang pause midt på dagen hvor vi syklet ned til stranda for å bade. Fabelaktig.

13. Storbritannia - 14 dager
Jeg føler definitivt ikke at jeg er "ferdig med" London, til tross for to uker der. Hvorfor? Fordi den ene uka var skoletur på videregående - hvor vi ikke fikk lov til å gå alene i byen. Og fordi den andre uka ble tilbragt i British Library i hele åpningstida. Jeg rakk såvidt å få sett "Les Miserables" - og for øvrig gjøre hovedoppgaven min en hel del bedre enn den ellers ville ha vært. Men ei uke i London til bare å være turist og se det jeg har lyst til, ville gjort seg...

14. Tsjekkia - 12 dager
171_7161
171_7118
Praha: en vakker by og hyggelige mennesker. Høydepunktene som står igjen er mange, blant annet den dagen vi tok en trikk på måfå, gikk av nær endeholdeplassen, shoppet litt og endte opp på en taiwansk restaurant (med navnet Taipei). Eller dagene vi gikk innom den en liten pub i sentrum som hadde sjakkbrett til utlån, så vi spilte et parti før vi gikk videre. Jeg må tilbake.

15. Canada - 10 dager
mont1
mont3
Litt sliten må jeg vel ha vært i Montreal - etter 75 dager på jorden rundt-reise. Montreal var siste stopp. Det var en ganske fin by, men temperaturene var lave. Og jeg husker oppholdet best fra en epost og en telefonsamtale: en epost fra en venn om jeg ville være forloveren hans, og en telefonsamtale fra en kollega om at det hadde vært innbrudd i leiligheten min hjemme i Alta.

No comments:

Post a Comment