Monday, December 08, 2008

Nærmere den papirløse frokost

Aftenposten skriver (i en artikkel jeg ikke finner på nett) at det nå er mulig å få Aftenposten til lesebrett (nærmere bestemt beskrev de iLiad fra iRex). Abonnementsløsningen de nevnte var også interessant: man betaler 7 kroner pr dag - men kan da hver enkelt dag velge om man ønsker Aftenposten eller for eksempel New York Times. (Prisen er naturligvis latterlig høy foreløpig - det er ulogisk at det skal være dyrere å laste ned avisa enn å få den utskrevet på papir og levert på dørmatta - men det må jo gå over.)

Dermed må jeg slå fast at jeg er et lite skritt nærmere min lille drøm: drømmen om å ikke hente hundrevis av gram med papir på dørmatta hver morgen, drømmen om at avisa kan lastes ned og leses like leservennlig og like billig om jeg er hjemme eller på ferie i Taipei. Drømmen om at jeg aldri mer skal måtte ta utskrift av et dokument bare fordi jeg har lyst til å lese det på t-banen hjem.

Foreløpig er lesebrettet dyrt (4400 kroner - altså som 10-11 bøker), men jeg tipper det maks tar et år eller to før jeg skaffer meg det første - og vinker farvel til totalt meningsløse utskrifter...

No comments:

Post a Comment