Wednesday, January 14, 2009

Adjø, "Innsikt"

Aftenposten lanserte i høst bladet "Aftenposten Innsikt", og jeg hoppet på. Tidligere har jeg abonnert på "The Economist", og det eneste problemet med det abonnementet var at jeg gikk i konstant dårlig samvittighet for alle de flotte artiklene jeg ikke hadde tid til å lese. "Aftenposten Innsikt" ga løfte om å være noe liknende - men bare månedlig.

Og artiklene er gode. Det eneste problemet er at relativt mange av dem er resirkulert fra Aftenposten. Nå kan det sies at det innholdet som er nytt likevel forsvarer prisen (kr 49, eller ca. kr 40 i abonnement). Men det er noe psykologisk ubehagelig over å få et nytt blad i posten og så måtte sjekke for hver side du blar opp om du har lest den før eller ikke...

Nåvel, jeg har vel nok lesestoff i Aftenposten, Aften, Akers Avis, Lokalavisen, Bistandsaktuelt, Apollon, Forskerforum, OBOS-bladet, Språknytt, icare, PLAN-magasinet... Men jeg savner likevel The Economist litt - som ga meg overraskende innsikter om land jeg ellers sjelden leser om...

No comments:

Post a Comment