Thursday, February 11, 2010

Det er ekkelt å se Iver Horrem snakke

Iver Horrem er ute og lufter fobiene sine igjen. Til TV2 sier han at han fortsatt synes det er ekkelt å se homofile kline. Og så sier han "Å diskutere homofile er et minefelt uten like."

Jeg synes LLH-leder Karen Pinholts kommentar er svært treffende: "Dette er ingen diskusjon, men han snakker om sitt eget ubehag. Hvis du får ubehag av å se ting, for eksempel rett ned eller eller får andre fysiske ubehag, er det mulig å få hjelp til å komme over det. Noen ganger må du kanskje utsettes for slike situasjoner for å møte din egen frykt og slik kan du få bukt med det. Det er mitt råd."

Og jeg vil legge til: hvis du synes det er ekkelt å se andre mennesker, er det egentlig vanlig folkeskikk å ikke fortelle dem det. Kommentarer som at "jeg synes det er jævlig ekkelt at du er så feit" regnes som usympatiske. Så selv skal jeg prøve å avstå fra å kommentere hva jeg synes er ekkelt. Men jeg gjør et unntak for Iver Horrem.



Oppdatering: Volleyballforbundet tar klart standpunkt mot Iver Horrem i et utsagn til Blikk: "Vi ønsker å være tydelig for offentligheten og utøvere på at det er akkurat like stor plass for homofile som heterofile i idretten. Dersom et par kysser hverandre i en hall, så er det helt akseptabelt uavhengig av om det er Nina og Per eller Ola og John. Hvis noen har et problem med det, så får må forlate arenaen."

No comments:

Post a Comment