Monday, February 22, 2010

Ukas sjokolade: Mokka trøffel



Forrige uke maste jeg om trykkfeilen Nidar plasserer på sine pakninger - da var det "Jule marsipan". I dag er turen kommet til en av mine favorittsjokolader: Mokkatrøffel. Eller "Mokka trøffel" som Nidar kaller den.

Mokkatrøffel har blitt produsert siden 1936, og "består av en kjerne av kremaktig trøffel med fyldig mokkasmak, dekket av et tynt lag mørk sjokolade", ifølge reklamen. "Fyldig mokkasmak" er vel stikkordet, og jeg må innrømme at jeg er svak for det. En enkel og god smak. Det gjelder forresten også Mokkabønner (eller "Mokka bønner" - de kommer nemlig også fra Nidar).

Særlig praktisk er forsåvidt ikke disse platene - ikke "skapt for å dele" men skapt for å beholde selv. Og når jeg først har fått tak i ei plate, har jeg ingenting imot det...

(Mokkatrøffels fetter er Krokantrøffel (eller "Krokan trøffel") og den kommer jeg sikkert tilbake til.)

Konklusjon:

No comments:

Post a Comment