Monday, February 08, 2010

Ukas sjokolade: Plopp med saltlakris



Da jeg vurderte å lage en spalte ved navn "Ukas sjokolade" prøvde jeg å tenke over om jeg spiser 52 ulike sjokolademerker på et år. Jeg tenkte litt over det, og kom så fram til at det neppe er noe problem... En grunn til det er naturligvis tilfanget av artige sjokolader fra andre land. Denne sjokoladen, som er fra svenske Cloetta, er en variant av en ganske standard sjokolade med toffee med navnet Plopp. Men her har de byttet ut toffeen med salt lakris. Lakrisen er tyntflytende og slik sett litt upraktisk, men smaken er overraskende god. Jeg får meg faktisk til å si noe jeg sjelden sier om sjokolader: Den burde faktisk smakt mer saltlakris. Det er nesten så saltlakrisen drukner i sjokoladesmaken.

(For øvrig har jeg fått litt kjeft for at jeg ikke har blogget om Freias Premium med sitron og ingefær. Det kommer sikkert etter hvert. Jeg er for øvrig skrekkelig skuffet over at Freia, Nidar og sånt ikke har begynt å sende meg vareprøver enda... :-)

Konklusjon:

No comments:

Post a Comment