Monday, May 24, 2010

Ukas sjokolade: manglende Pinse Marsipan

Til min store overraskelse har jeg ikke funnet noen Nidar Pinse Marsipan på markedet, og dermed ble det dårlig med sjokolade å skrive om denne uka. Så istedenfor å kaste innpå en annen sjokolade, vil jeg oppsummere de første ukene med spalten "Ukas sjokolade". Her er topplista:

9 av 10 poeng:
Lohengrin
Côte d'Or Truffé Noir
Lindt Swiss Premium Chocolate Dark
Mokka Trøffel

8 av 10 poeng:
Jule Marsipan
Crispo

7 av 10 poeng:
Nero
Ritter Sport Dark Whole Hazelnuts
O' søte hjerte
Bergene Melk
Merci
Toblerone Dark
Baileys with Mint Chocolate

6 av 10 poeng:
Freia Jordbær
Bounty Dark
Min Lakris
Plopp med saltlakris
Toffin

Konklusjon: det at den dårligste scoren så langt er 6 av 10 må vel tyde på at det skal godt gjøres å gjøre sjokolade skikkelig vondt... Men jeg ser også tydelige tegn til at trøffel er en slager her i heimen.

Så får jeg legge turen innom en dagligvareforretning og skaffe meg nye sjokolader å omtale for de nærmeste ukene...

No comments:

Post a Comment