Tuesday, October 12, 2010

Ukas bilde: Grandiosa

Jeg er av dem som seriøst mener at Pizza Grandiosa er godt. Får jeg valget mellom å spise en Grandiosa hjemme eller en italiensk pizza på en fortausrestaurant i Roma, velger jeg den i Roma - men da på grunn av atmosfæren, ikke på grunn av smaken.

Men Norge er jo et u-land i Grandiosa-sammenheng. I Finland har de til og med Grandiosa med Kebab-smak... Det syntes jeg det var verdt å ta et bilde av. (Generelt er det morsomt å gå i dagligvareforretninger i andre land, og se hva som er likt og hva som er ulikt.)

165_6517

3 comments:

  1. Anonymous4:02 PM

    Jeg går ut fra at du vet at en del av de pizzaene som selges under varemerket Grandiosa i Finland, i Norge selges under andre varemerker - Big One, Pizza Originale, etc.

    ReplyDelete
  2. Ja, Pan Pizza-varianten så ihvertfall kjent ut. Men Kebab-varianten har vi vel ikke i Norge under noe varemerkenavn?

    ReplyDelete
  3. Flere enn meg som elsker å gå i butikker i utlandet ja. Hehe. Problemet er at man kjøper ofte en del mer enn man har planlagt. Men, det er jo ferie:)

    ReplyDelete