Wednesday, September 23, 2009

Ukas bilde: Himmelen på Stange

En blogg bør ha jevnlige oppdateringer. En måte å få til det på er å ha noen "faste spalter" som dukker opp jevnlig og som supplerer det helt dagsaktuelle. Jeg synes det fungerer fint å ha et innlegg med morsomme sitater hver uke, og nå har jeg fått lyst til å ha et innlegg hver uke hvor jeg viser fram et av mine fotografier og skriver litt om det.

Flickr har jeg nærmere 13.000 bilder, så jeg skulle ikke gå tom for bilder med det første, men jeg skal naturligvis prøve å plukke ut bilder som på et eller annet vis har en historie eller noe interessant knyttet til seg - eller som jeg ganske enkelt synes er ganske gode. (Men husk: jeg er en fotoamatør... det vil man da også raskt oppdage.)

Ukas bilde denne første uka er fra Stange, stedet hvor jeg bodde de første 19 år av mitt liv og hvor jeg stadig er innom for å besøke familie. Jeg har sett på landskapet som en selvfølge, men de siste årene har jeg begynt å sette ordentlig pris på det. Hva skal man med fjorder eller fossefall når man har vakre åkre som ligger late og flate så langt øyet kan se? En annen side av det er at når man har flate landskaper har man også mye himmel. Ukas bilde viser ikke minst himmelen.

stange2

For ordens skyld: de fleste bildene mine har Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.0 Generic-lisens, noe som betyr at de fritt kan benyttes til ikke-kommersielle formål så lenge fotografen krediteres.

No comments:

Post a Comment