Tuesday, September 15, 2009

En bloggevalgkamp er over

Dette er den første valgkampen hvor jeg tilnærmet daglig har hatt blogginnlegg knyttet til politiske spørsmål. Valgkampen ble startet 11. juli, da jeg satte i gang med blogging om alle partiene. Jeg har publisert ca. 130 innlegg i perioden fra 11. juli til i dag.

I den perioden har bloggen hatt til sammen 13.104 besøk og ialt 19.418 sidevisninger. Begge tall er cirka dobbelt så høye som i tilsvarende periode før 11. juli. (I tillegg kan innleggene leses på Facebook av mine Facebookvenner og via rrs-feed. Dette har jeg ingen statistikk på.)

Noen høydepunkter:
- Bloggen har i det meste av valgkampen vært blant de høyest rangerte på valgprat.no, og jevnlig den høyest rangerte Venstrebloggen.
- Bloggen har stort sett holdt seg inne på Bloggurats topp 10-liste for politiske blogger.
- I Svein Tore Marthinsens avstemning over Norges beste politiske blogger, har han tatt med denne.
- Da VG Nett TV skulle arrangere partilederduell, ble jeg spurt om å være med på "bloggerbordet" for å stille spørsmål. (Jeg kunne dessverre ikke den dagen.)
- Bård Vegar Solhjell har diskutert med meg og lenket til meg i sin blogg, mens Miljøpartiet de grønne har kommentert innleggene mine.
- ...og jeg har fått mange hyggelige tilbakemeldinger.

Som nevnt tidligere bidrar det til mitt politiske engasjement at jeg enkelt kan få gitt uttrykk for det jeg mener, og det gir meg fin trening i å diskutere når folk kommenterer innleggene. Og det er artig å få tilbakemeldinger.

Men hvor går bloggen nå? Til dels tilbake der den var før valgkampen: jeg vil fortsatt blogge om politikk, men også om dette og hint. Og jeg kommer definitivt til å bruke noe mindre tid på bloggen enn de siste par månedene. Men kanskje ikke så mye mindre...

No comments:

Post a Comment