Saturday, August 08, 2009

Kvinner til kjøkkenbenken?

Det er spennende å lese leserbrevspaltene i avisene - det er mange meninger der som jeg ikke støter på i daglige samtaler rundt lunsjbordet...

I Akers avis 7. august har Kjell Weihe et innlegg hvor han kritiserer SV for at barnehagebarn i Oslo har fått barnehageplass på motsatt side av byen. (At SV neppe har noen vesentlig del av ansvaret for akkurat det, er ikke så nøye.) Så slår han til:

"Jeg vil ikke unnlate å gjøre oppmerksom på det faktum at det er kvinnene som har ansvaret for at barnas beste ikke lenger settes først. Da kvinnene begynte å arbeide ute i samfunnet startet utglidningen. Jeg sier ikke at det at kvinner går ut i jobb er negativt i seg selv, men at de gjør det på bekostning av sine barn, det er og blir negativt - og kan sammenliknes med barnemishandling."


Og jeg ber en liten bønn til enhver gud som måtte høre etter (og som jeg antar er Venstresympatisør) om at hun skal få Weihe til å melde seg inn i et parti og begynne å skrive innlegg på vegne av dette partiet. Hvilket som helst parti, bare ikke Venstre...

No comments:

Post a Comment